نشریه الکترونیکی پیک توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان

خبر ویژه
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

کنترل‌پذیری 607 نقطه از شبکه 20 کیلوولت استان همدان

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، علی سهرابی بیدار در آیین افتتاحیه ارزیابی عملکرد معاونت فروش و خدمات مشترکین که باحضور گروه اعزامی شرکت توانیر برگزار شد، با اشاره به نگاه استراتژیک کلان اظهار کرد: چشم انداز ما این است که با به كارگیری جدیدترین فناوری‌ها، تکنولوژی‌های نوین و تکریم ارباب رجوع جزء سه شركت برتر توزیع برق كشور در زمینه هوشمندسازی، مشتری‌مداری و ارتباط دو سویه با ذینفعان، منطبق بر ماموریت شركت باشیم.

وی با بیان اینکه مأموریت ما توزیع برق مطمئن و پایدار و تأمین و عرضه برق با رویکرد اقتصادی در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه است، افزود: در راستای تحقق این مهم تکالیفی تعریف کرده‎ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: توسعه هوشمندسازی شبکه توزیع برق، کاهش تلفات انرژی، توانمندسازی مشترکین، توسعه پایدار مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت هوشمند دارایی‌ها، بهره‌وری و بهینه‌سازی اقتصادی، توسعه نظام مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان و ایمنی فراگیر و کاهش حوادث از جمله این تکالیف است.

وی با اشاره به وجود بیش از 860 هزار مشترک برق در استان افزود: طول شبکه توزیع استان 19 هزار و 900 کیلومتر و تعداد ترانسفورماتورها 20 هزار و 553 دستگاه است.

سهرابی بیدار با بیان اینکه این شرکت در راستای برنامه استراتژیکی خود چهار راهبرد تعریف کرده است، گفت: این راهبردها شامل هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش و ارتقاء بهره‌وری و مشتری‌مداری و ارتباط مستمر و دوسویه با مشتریان است.

وی ادامه داد: هوشمندسازی در سه بخش شبکه، لوازم اندازه‌گیری و هوشمندسازی فرآیندها و تحول دیجیتال دنبال می‌شود که کارویژه بزرگ در این محور افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در سال 1403 بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در بخش هوشمندسازی مشترکین نیز رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مشترکین از سال 1400 کلید خورد، گفت: در حال حاضر 100 درصد مشترکین دیماندی ما در بخش کشاورزی، صنعتی و اداری و در مشترکین سه فاز نیز 100 درصد کشاورزی و صنعتی و 90 درصد مشترکین اداری رویت‌پذیر هستند.

وی بیان کرد: همچنین در بخش دیماندی، 100 درصد کشاورزی، 95 درصد صنعتی و 85 درصد مشترکین اداری ما کنترل‌پذیر است.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه هوشمندسازی اتوماسیون شبکه‌های توزیع با 21 نقطه در سال 1401 شروع شد، تصریح کرد: با اهتمام جمعی همکاران در حال حاضر نقاط کنترل‌پذیر شبکه 20 کیلوولت در استان به 607 نقطه رسیده است.

به گفته وی، با وجود 58 هزار و 419 کنتور هوشمند، در حال حاضر بالغ بر 60 درصد پیک استان رویت پذیر و 50 درصد پیک کنترل‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه محور افزایش قابلیت اطمینان شبکه در دو بخش فیزیکی و الکتریکی پیگیری می‌شود، گفت: تا سال 1404، 2 هزار و 326 پایه فشار متوسط و 7 هزار و 938 پایه فشار ضعیف با اصلاح و تعویض پایه‌ها مقاوم‌سازی و یک هزار و 720 مورد رفع حریم شبکه و 630 مورد اصلاح نقاط آسیب‌پذیر انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین در راستای خدمت‌رسانی به مشترکین در شرایط اضطراری 40 دستگاه مولد برق اضطراری با قدرت یک هزار و 725 کیلوولت آمپر تهیه شده است.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه تلفات انرژی استان تا پایان سال 1403، 9.2 درصد است، افزود: 67 هزار نقطه شبکه نیز کاورینگ شده و در راستای کاهش خاموشی‌ها و قابلیت اطمینان شبکه علاوه بر اجرای طرح همای 2، حدود 75 درصد تعمیرات به صورت خط گرم انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه انرژی خورشیدی، 52 مگاوات در حال بهره‌برداری است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 500 مگاوات نیز به مدار بیاید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در زمینه کشف رمزارز نیز رشد بسیار خوبی داشتیم و با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی در سال جاری 60 مرکز با 373 دستگاه کشف شد.

وی گفت: در محور راهبردی افزایش و ارتقاء بهره‌وری نیز استفاده از فناوری‌های نوین، کیفیت و سرعت ارائه خدمات، کاهش هزینه‌ و خلق منابع مالی و بهره‌وری منابع و دارایی‌ها را دنبال می‌کنیم.

سهرابی بیدار عنوان کرد: پیش‌بینی پیک بار امسال استان 871 مگاوات بود که با اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف در این زمینه شاهد کاهش 4.6 درصدی پیک استان بودیم.

وی از آموزش یک هزار و 164 نفر ساعت در حوزه مشترکین خبر داد و افزود: در راهبرد مشتری‌مداری و ارتباط مستمر و دوسویه با مشتریان نیز مشارکت در رویدادهای ملی و منطقه‌ای و نشر دانش، ارتقاء ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی و تعامل دوسویه با مشتریان به طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: در این زمینه در ابتدای سال 1404 با هدف افزایش ارتقا رضایتمندی مشتریان و سیستم هوشمند پیگیری ارزیابی لحظه‌ای درخواست‌های مردمی، طرح مرکز ارتباط دوسویه با مشترکین (ماد) طراحی شده که امید است در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

نیکزاد خواجه‌وند، سرپرست گروه ارزیابی عملکرد معاونت فروش و خدمات مشترکین نیز تصریح کرد: هدف از این ارزیابی‌ها استفاده از تجارب دیگران و انتقال دانش است که با نگاه به راهکارهای عملی برای بهبود خدمات و عملکرد شرکت‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/